Stopp im Längenwachstum durch Kraftraining?

7 Beiträge in diesem Thema

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Habe in diversen Foren (Team Andro) gelesen das durch Krafttraining das Längenwachstum vorzeitig beendet werden kann wenn man sich noch im Wachstum (bei Männern bis 21) befindet.

Bin zwar eh groß mit 1,85m möchte aber trotzdem nichts verschenken.

Angeblich stellt der Körper sein Wachstum auf Breite um, wobei mir die Erklärung wissenschaftlich sehr fragwürdig vorkommt.

Was meint ihr?

Solange man keine Maximalkraft Kniebeugenversuche macht sollte da ja nicht viel passieren?

Ich denke von ein paar Hantelübungen und ein bisschen Butterfly sollte da nicht all zu viel passieren können.

MfG

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Habe in diversen Foren (Team Andro) gelesen das durch Krafttraining das Längenwachstum vorzeitig beendet werden kann wenn man sich noch im Wachstum (bei Männern bis 21) befindet.

Bin zwar eh groß mit 1,85m möchte aber trotzdem nichts verschenken.

Angeblich stellt der Körper sein Wachstum auf Breite um, wobei mir die Erklärung wissenschaftlich sehr fragwürdig vorkommt.

Was meint ihr?

Solange man keine Maximalkraft Kniebeugenversuche macht sollte da ja nicht viel passieren?

Ich denke von ein paar Hantelübungen und ein bisschen Butterfly sollte da nicht all zu viel passieren können.

MfG

Das passiert nur, wenn du mit voller Wucht eine Hantel auf deine Wirbelsäule fallen lasst, die dann eine Wachstumsfuge zerstört und dann der Chirurg nicht imstande ist, sie wieder zu reparieren.

Ist noch nie passiert. In allen dokumentierten Unfällen mit Wachstumsfugen wurden diese auch direkt wieder repariert... ;)

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One of the strongest supporting documentations of this claim is a report from the US Consumer Product Safety Commission (1987) in which it is stated that weightlifting can cause injury to children. The report claims that 8543 weightlifting-related injuries occurred in children younger than 14 years of age. Strains and sprains were the least severe injuries (and most commonly reported) and fractures were the most severe (and least commonly reported) injuries noted in the study. This study did not examine any conditions that may have predisposed the subjects to injury, nor did it examine the training history and program of the subjects. It was noted, however, that a large percentage of the injuries occurred in unsupervised training in the home. In adults, weight training is often recommended as a means to reduce the frequency of injury and is also used to re-establish normal function after joint and soft tissue injury. Data from adolescent male football players point to this as a potential use in young athletes as well. Cahill (1978) noted that the number and severity of knee injuries was reduced in athletes who trained with weights. Further evidence of the safety of weight training relative to other sports and exercise activities can be seen in the injury rates of other youth sports (Hamill, 1994). Weight training’s injury rate of 0.0012 injuries per 100 participant hours pales to the 6.2 injuries per 100 participant hours in youth soccer and 1.02 injuries per 100 participant hours in basketball. Time in the weight room carries even less risk of injury than a traditional physical education class where there is an injury rate of 0.18 injuries per 100 participant hours. In fact, weight training, unlike many other sporting activities is an accepted and recommended therapeutic modality following injury. If weight training can damage injured tissues, why would any responsible clinical professional recommend them for rehabilitation or prevention? The idea that healthy juvenile muscle, bone, and tendon is more fragile than injured adult tissue is baseless.

Epiphyseal plate (growth plate) fractures may be the key concern in this controversy. Damage to these plates induced by weight training is frequently cited as a reason for avoiding weight training in children. The existing medical and scientific data do not support this as a valid contraindication. One instance of epiphyseal fracture attributed to weightlifting has been reported in preadolescents (Gumbs, 1982). In pubescent athletes, five publications have reported instances of fractures related to weight training (Benton, 1983; Brady, 1982; Gumbs, 1982; Rowe, 1979; Ryan, 1976). The overwhelming majority of these injuries were attributed to improper technique in the execution of the exercises and excessive loading. Each report failed to consider that the injury may actually have occurred as a result of contact with the floor or other object subsequent to loss of balance and falling, and not be attributable to the actual weight training movement. Further, proper diagnosis and treatment of this rare injury resulted in no detrimental effect on growth (Caine, 1990).

http://www.exrx.net/WeightTraining/Weightlifting/YouthMisconceptions.html

Eine weitere Möglichkeit, außer sich mit schweren Gewichten bewerfen zu lassen, besteht darin, frühzeitig bestimmte Dopingmittel/Hormone/Medikamente zu sich zu nehmen.

Du kannst gerne auf Maximalkraft trainieren, doch solltest du als jemand, der offensichtlich keine Ahnung von der Materie hat, die Finger von Anabolika lassen.

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Ich bin 1,88 und mache alle Grundübungen ausser Kniebeuge.

Bei mir ist es eher so, dass ich hoffe, dass ich nicht weiterwachse.

Je größer man ist, desso mehr Muskelmasse muss man mMn aufbauen um nicht so Spargelmäßig auszusehen.

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Erzähl das mal dem 1.90m Gewichtheber, der seit er noch im einstelligen Alter war, gehoben hat. Der Kerl ist grad mal 16 und wächst weiter. Also nein, keine Beeinträchtigung des Wachstums.

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